تمام آنچه که پیرامون تبلیغات نصبی در تبلیغات موبایلی باید بدانید(قسمت دوم):

کمپین CPI چیست و چرا اهمیت دارد؟

هزینه به ازای نصب یکی از شیوه‌هایی است که به واسطه‌ی آن می‌توان نسبت به بودجه‌ی تبلیغاتی و آورده‌ی آن دیدی تقریبی به دست آورد. در این مدل، تبلیغ‌دهنده تنها زمانی هزینه‌ی تبلیغ را می‌پردازد که نصب تازه‌ای به واسطه‌ی آن صورت گرفته باشد، نه صرفاً به خاطر دیده شدن آگهی (تبلیغات CPM یا هزینه به ازای بازدید)

این موضوع باعث می‌شود پلتفرم‌های تبلیغاتی سعی کنند آگهی‌ها را در جایگاه‌هایی با نرخ تبدیل (Conversion Rate) بالا قرار دهند و آنها را به سمت مخاطب مناسب هدف بگیرند.

با توجه به ارزش بالاتری که نصب اپلیکیشن نسبت به دیده شدن آگهی دارد، هزینه‌ی کمپین‌های CPI نیز به همین نسبت بالاتر خواهد بود. این میزان بسته به پلتفرم (iOS یا Android)، نوع آگهی و عوامل دیگر متغیر است.

cost per click

چرا تبلیغات CPI معیار قابل اتکایی محسوب می‌شود؟

در ماه می سال ۲۰۱۶، یکی از معتبرترین شرکت‌های تبلیغات موبایلی در جهان، نمایش آمار‌های مربوط به کمپین‌های CPI مشتریانش را در گزارش‌های دوره‌ای عملکرد خود متوقف کرد. توجیه شرکت یاد شده برای این کار این بود: «مدلCPI هنوز نقش ویژه‌ی خود را دارد، اما در ارزیابی میزان موفقیت بازاریابی اپلیکیشن‌ها دیگر نباید آن را جزو معیار‌های اصلی به حساب آورد». منطق این حرف از گزارش‌های فزاینده‌ای نشأت می‌گرفت که از فروکش کردن «تب اپلیکیشن» میان کاربران موبایل خبر می‌دهند.

بر اساس این گزارش‌ها، کاربران موبایل این روز‌ها به نسبت گذشته اپلیکیشن‌های کمتری نصب می‌کنند و از این تعداد نیز تعداد محدود‌تری را مورد استفاده قرار می‌دهند. به همین دلیل صرف نصب یک اپلیکیشن نمی‌تواند کماکان معیار خوبی برای سنجش میزان موفقیت آن باشد.

موضوع یاد شده در کنار این حقیقت که بسیاری از اپلیکیشن‌های موفق رایگان هستند و درآمدزایی‌شان از طریق پرداخت درون‌برنامه‌ای یا تجارت الکترونیکی محقق می‌شود نیز بر وزن این ایده می‌افزاید.

اما با تمام این حرف‌ها، وقتی به جای محصولی که اساساً برای اینترنتی در نظر گرفته شده صحبت از تبلیغ خود اپلیکیشن در میان باشد، CPI کماکان نسبت به CPM شاخص معتبر‌تری است. CPI برای اپلیکیشن‌های بازی نیز همچنان معیار فوق‌العاده‌ای به حساب می‌آید، به ویژه اگر پرداخت آن منوط به تحقق دستاوردی مشخص در آن بازی شود که به نوبه‌ی خود نشانه‌ی بسیار قوی‌تری از تعامل کاربر با آن نرم‌افزار خواهد بود تا صرفاً نصب برنامه.

واضح است که ارائه‌دهندگان تبلیغات CPI از فروکش کردن تب اپلیکیشن در میان کاربران آگاهی دارند؛ این اطلاعات الفبای کارشان است. در ثانی راه‌های متعددی وجود دارد که از طریق آنها می‌توان به مدل هزینه به ازای نصب اهمیت ویژه‌ای بخشید و بر میزان موفقیت کمپین‌های CPI افزود.

معیار‌های دیگری که در کنار CPI می‌توانید مد نظر قرار دهید  Cost per Loyal User، Cost per Engagement  یا Cost per Purchase (پرداخت به ازای ) هستند که مرز میان تعاریف آنها روز به روز در حال محو‌تر شدن است. این موارد را به طور کلی می‌توان زیر چتر تبلیغات CPA یا Cost per Action مخاطب قرار داد.

منبع : raykaad.com


internetads میان ,میزان ,نسبت ,ازای ,پرداخت ,اپلیکیشن‌های ,میان کاربران ,فروکش کردن ,میزان موفقیت ,اهمیت دارد؟ منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تهران آهن فروشگاه فایل Counter-Strike Source تندیس کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. آزادی برای مردم ایران Deep learning world هر چی که بخوای کوک فایل